REHVIVAHETUS

Hinnakiri

Täisvahetus
Tollid / sõiduk
13"-15"
16"
17"
18"
4 rehvi sõiduauto 
25 €
30 €
35 €
40 €
1 rehv sõiduauto 
5 €
7 €
8 €
10 €
4 rehvi maastur 
30 €
35 €
40 €
45 €
1 rehv maastur 
10 €
10 €
13 €
13 €
4 rehvi kaubik 
30 €
35 €
40 €
1 rehv kaubik 
10 €
10 €
13 €
Lisateenused
Balansseerimine
10 € jooks
4 ratta vahetus
10 € jooks 
Balansseerimine + ratta vahetus
5 € ratas 
Ventiili vahetus
2 € tükk 
Rehvi parandus
5 €  
Rehvivahetus rõhuanduriga veljel
+1 €  

Kasulikku:

Rehvide ja velgede sobivustabel

Velje laius (tolli)
Min rehvi laius (mm)
Ideaalne sobivus (mm)
Max rehvi laius (mm)
5.0
155
165 - 175
185
5.5
165
175 - 185
195
6.0
175
185 - 195
205
6.5
185
195 - 205
215
7.0
195
205 - 215
225
7.5
205
215 - 225
235
8.0
215
225 - 235
245
8.5
225
235 - 245
255
9.0
235
245 - 255
265
9.5
245
255 - 265
275
10.0
255
265 - 275
285
10.5
265
275 - 285
295
11.0
275
285 - 295
305
11.5
285
295 - 305
315
12.0
295
305 - 315
325

Rehvide märgistused

205/55 R16 91H
205
Rehvi laius millimeetrites
55
Rehvi kõrgus protsentuaalselt laiusest (antud juhul 55% 205 millimeetrist)
R
Radiaalrehvi tähis
16
Velje diameeter tollides
91
Koormusindeks (antud juhul on rehvi maksimaalne kandevõime 615 kg)
H
Kiirusindeks, maksimaalne kiirus, millel rehv suudab kanda vastavat koormusindeksit; antud juhul on selleks 210 km/h
Lühendid
AT
Maastikumustriga rehv (All Terrain application)
C
Kaubiku rehv (cargo)
FR
Veljekaitsega rehv (with rim protection)
ML
Rehvikülje kaitseribaga rehv (mit Leiste)
TL
Tubeless (Ilma sisekummita rehv)
M+S
Talve- või off-road rehv (Mud & Snow)
OWL
Esiletoodud valgete tähtetega (Outline White Lettering)
RF
Tugevdatud rehv (ReinForced); RF=XL
XL
Suurendatud kandevõimega rehv (eXtra Load); XL=RF
E
Optimeeritud veeretakistusega rehv (Economy)
Naastude tähised
AD
Alumiiniumnaast
DD
Teemantgeomeetriaga naast
OD
Ovaalnaast
SC
Pehme/põhjamaine turvisesegu (Soft Compound)
SD
Terasnaast
Rehvi küljel oleva kirja märgistus
BLK, BSW
Must külg
WSW
Valge triip
RWL
Täisvalged kirjad
OWL
Kirja serv valge randiga

Rehvi koormusindeksid

Indeks
kg
Indeks
kg
68
315
96
710
69
325
97
730
70
335
98
750
71
345
99
775
72
355
100
800
73
365
101
825
74
375
102
850
75
387
103
875
76
400
104
900
77
412
105
925
78
426
106
950
79
437
107
975
80
450
108
1000
81
462
109
1030
82
475
110
1060
83
487
111
1090
84
500
112
1120
85
515
113
1150
86
530
114
1180
87
545
115
1215
88
560
116
1250
89
580
117
1285
90
600
118
1320
91
615
119
1360
92
630
120
1400
93
650
121
1450
94
670
122
1500
95
690
123
1550

Rehvi kiirusindeksid

Indeks
km/h
Q
kuni 160
R
kuni 170
S
kuni 180
T
kuni 190
H
kuni 210
V
kuni 240
W
kuni 270
Y
kuni 300
ZR
üle 240  

Praktilisi nõuandeid

Talverehvide kasutamise kohustus

Talverehvide kasutamine on lubatud 15. oktoobrist 31. märtsini ja kohustuslik 1. detsembrist kuni 1. märtsini. Erandina võib talviste tee- ja ilmastikuolude esinemisel kasutada talverehve 1. oktoobrist kuni 30. aprillini. Talverehvide kasutamine on nõutav kuni 3500 kg registrimassiga sõidukitel.

Talverehvide puhul on minimaalne mustri jääksügavus 3 mm, ent soovituslik on rehv probleemide vältimiseks välja vahetada juba siis kui jääksügavus on 4 mm.

Lisaks sellele, et muul ajal on talverehvidega sõitmine keelatud, tasub silmas pidada ka seda, et talverehvi kasutamine suvel pikendab pidurdusteekonda ja suurendab kütusekulu. Samuti kuluvad näiteks lamellrehvid oluliselt kiiremini kui sõita nendega aastaringselt.

Rehvi tehnoseisund

Rehvid peavad olema heas korras, vastasel korral on auto raskemini juhitav, pikeneb pidurdusteekond ning auto kütusekulu suureneb.

Rehvil ei tohi esineda ei sisemisi ega välimisi läbivaid vigastusi ning rehvi siserõhk peab vastama valmistaja poolt ettenähtud rõhule.

Rehvi ei tohi kasutada kui selle muster on kulunud madalamaks nõutavatest minimaalsetest nõuetest. Sõiduautode puhul peab suvise rehvi jääksügavus olema vähemalt 1,6 mm ning talverehvide puhul vähemalt 3 mm. Talverehvide vahetamisele võiks mõelda kui selle jääksügavus on 4 mm ja suverehvide puhul 2 mm.

Rehvide kvaliteediklassid

Klassid
Kvaliteetrehvid
Nõuetele vastava märgistusega rehvid, mida müüakse täieliku valmistajapoolse garantiiga
DA
Kuuluvad teise klassi välimuse, vigade või vähemärgatavate remonditud kohtade tõttu, millel puudub mõju sõiduohutusele. Kehtib täielik valmistajapoolne garantii
Max 30 km/h
Ei tohi sõidukitel ja nende haagistel kasutada
Eestis tegutseb ka ettevõtteid, kes tegelevad rehvide taastamise ehk protekteerimisega. Korralikult taastatud rehvide kvaliteet võib olla isegi parem kui näiteks tundmatu tootja ebakvaliteetsel uuel rehvil.

Kuidas valida rehve?

Rehve tuleks vahetada maksimaalselt viie aasta tagant hoolimata nende välisest seisukorrast ja mustri sügavusest, sest ajapikku kaotab kumm oma elastsuse. Sõltuvalt sõidumaneeridest ja teede kattest võivad aga rehvid vajada väljavahetamist ka märksa sagedamini.

Rehvide valimisel on esmatähtis silmas pidada tehnilisi nõudeid nii selle mõõtmetele, kiiruskategooriale kui ka koormusindeksile.

Naastrehvide kasutamisel peavad need olema sõiduki kõikidel ratastel. Erandiks on olukorrad, kus rehvi purunemise tõttu tuleb kasutada varuratast - sel juhul võib varuratas olla naastamata.

Oluline on silmas pidada, et haagist vedaval sõidukil peavad alati olema samasugused rehvid nagu haagisel - see tähendab kui kasutatakse naastrehve, peavad need olema ka haagisel.

Rõhk rehvis

Õige rehvi valik, rõhk ja paigaldamine on turvalisuse tagamiseks väga oluline. Keskmine sõiduauto puutub rehvide kaudu vastu maad vaid 40 cm2 ulatuses ning ühtviisi halb on nii rehvi üle- kui ka alarõhk.

Kui rehvirõhk on näiteks 80% soovitatud rõhust, väheneb ka rehvi eluiga 20% võrra. Lisaks suurendab tühja rehviga sõitmine ka kütusekulu. Kui rehvirõhk on aga liialt kõrge, väheneb kokkupuutepind maapinnaga. See omakorda mõjutab auto juhitavust ning pikendab oluliselt pidurdusteekonda.
Allikas: Eesti Rehviliit
Copyright © 2020 Autobody
Kabeli 13, Tartu | Tel. : +372 5566 6625 | Email: info@autobody.ee
linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram